Havpattedyrskonference afholdt i starten af maj 2017

Forskere fra AU dissekerede i weekenden før 1. maj et marsvin på havnen i Middelfart. Det skete for aktivt at inddrage borgerne i den internationale havpattedyrskonference, som blev skudt i gang i Middelfart d. 1. maj 2017.

Den internationale hvalkonference – the Annual Conference of the European Cetacean Society - vendte i år tilbage til Danmark efter 30 år på turné i udlandet. Konferencen blev afholdt på Hindsgavl Slot de første tre dage i maj, og over 400 forskere og studerende fra hele verden deltog. Som optakt til konferencen havde Institut for Bioscience ved Aarhus Universitet arrangeret en række oplevelser og workshops i Middelfart, for at inddrage de lokale og andre interesserede borgere. Lørdag d. 29. april foretog forskerne Katja Vinding Petersen og Anders Galatius en dissektion af et marsvin på havnen i Middelfart, som du kan se i videoen her:

Læs mere om dissektionen, se billederne og følg med her.